Новини

Всі новини
2019-05-11

Продовження засідання містобудівної комісії (що розпочалася вчора й завершилася страйком перевізників) знову не стало майданчиком для конструктивного діалогу.
Перевізники на підвищених тонах вимагали від влади збільшення тарифу на проїзд у громадському транспорті до 6 грн (у маршрутці та автобусі) і до 4 грн (у тролейбусі).
Депутати ж, натомість, наполягали на дотриманні графіку руху та покращенні технічного стану транспорту.
Не сходилися в одному: хто першим має зробити крок до компромісу. І тут вже як у відомому фільмі “Утром деньги, вечером – стулья”. Перевізники переконують, що за умови зростання вартості проїзду – забезпечать і графік, і якість, і сервіс. Секретар міськради О.Шамота вимагає спочатку дотримуватися графіку, а потім вже почати законну процедуру затвердження нового тарифу і тільки за попереднім регуляторним актом (від 30.01.2019 р, де йдеться про 5 і 3 грн., але не про 6 та 4 грн.).

Як має відбуватися процедура підвищення вартості проїзду?

“Два проекти рішень виконкому Полтавської міськради “Про встановлення тарифів на перевезення міським електричним транспортом – тролейбусом” та “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у пасажирському транспорті м. Полтава”, у яких – заплановане підвищення вартості проїзду на гривню (до 3 у тролейбусі, та до 5 у маршрутці) на сайті “висить” ще з 25 січня поточного року. З ними можуть ознайомитися всі охочі. Завданням же власне комісії, яку я очолюю, станом на зараз є дві речі:
– Надати/не надати експертний висновок та висновок про відповідність регуляторному акту;
– Рекомендувати/не рекомендувати виконкому до розгляду ці проекти рішень”, – пояснює Дмитро Сенчакович.
Проект рішення про підвищення вартості проїзду затверджує виконавчий комітет. У проекті рішення є експертний висновок, в якому міститься обґрунтування тарифу. Без розгляду цього висновку депутатською комісією виконком не може прийняти рішення про підвищення вартості проїзду.
Наче, все зрозуміло й прозоро.
Більше того, полтавці – не проти платити більше, аби тільки вчасно діставатися до роботи, лікарні, в ін. місця, а не нервувати на зупинках (сьогодні через бойкот перевізників три тролейбуси стали на ремонт, бо люди виламали двері).
АЛЕ. Потрібно мінімум 6 голосів “за” щоб проект рішення потрапив на виконком. Утім, на разі, бракує шостого голосу. Із десяти членів комісії були присутні на засіданні шестеро: Юрій Синяк (проти), Дмитро Сенчакович (за), Вадим Ямщиков (за), Юлія Мелкумова (за), Дмитро Батигін (за) та Вячеслав Федоряка (за). Традиційно на комісії не з”являються депутати від “Батьківщини” та “Совісті України”.
Можливо досягти компромісу вдасться у середу, 15 травня.