Новини

Всі новини
2019-05-10

Чи їздитиме у Полтаві громадський транспорт?

Комісія з питань містобудування розпочалася цього разу у міськраді гаряче. Головна тема – громадський транспорт. Учора, після кількагодинного обговорення між мешканцями міста, перевізниками та депутатами так і не було досягнуто компромісного рішення, яке б задовільнило усі три сторони дискусії. Перевізники погрожують страйками, бо їх не влаштовує ані вартість квитка, ані те, що у перспективі міська влада буде розширювати сітку комунального транспорту. Голова ГО “Асоціація перевізників Полтавщини” Юрій Лупаєнко вимагає від депутатів тариф у 10 гривень та заявляє:
“Вы “кидаете” людей со своей идеей комунального транспорта. Мы должны быть уверенны в завтрашней перспективе, иначе нет смысла работать”.
Сьогодні у Полтаві працюють 15 перевізників на 66 маршрутах. Але фактично нормально функціонують лише 34 з них. На решті ж відбувається системне порушення графіку руху, транспорт їздить зі збоями, маршрутки у жахливому технічному стані, водії – хамлять. З візками (дитячими чи інвалідними) виїхати взагалі нереально, бо з рейсів зникли великі автобуси, лишилися РУТи, БОГДАНи та ЕТАЛОНи. Саме про це говорили мешканці Розсошенець, Івонченців, Авіамістечка, Рибців, Вороніна, Балакіна. У відповідь перевізники, не підбираючи слова, грубили:
“Дякуйте, що хоч такі є!”.
Натомість, наводили свої аргументи:
– Недотримання графіку руху – бо складений він хвилина у хвилину, без врахування того, що в нас жахливі ями на дорогах, збільшилась кількість транспорту в місті та виникають затори;
– Хамство водіїв – бо вони працюють часто по 18 годин, перепрацьовують, але отримують малу зарплату (недобір нині 40% водіїв, вони звільняються масово, тому тим, хто залишається, доводиться працювати більше);
– “Чермет”, “мотлох” на дорогах – бо у 2018 році перевізники всі разом закупили лише 20 нових машин і ті сьогодні змушені продавати, щоб втриматися “на плаву”;
– Недотримання безпеки руху – бо в РУТу має сідати 19 чоловік, а зазвичай їде 40. Великий автобус ми не можемо випустити на маршрут, бо “паливно-мастильні матеріали часто беремо в кредит і не маємо чим за них розраховуватися”.
«Раніше я купляв автобус в кредит, він рік-два пропрацював – я продаю і купляю нові автобуси. Зараз так працювати, з тарифом 4 гривні – це неможливо», – каже Ю. Шевчук, директор ТОВ «Глобус Авто Полтава».
На думку перевізників вирішити усі проблеми зможе здорожчання вартості проїзду. Директор КП «Полтаваавтоелектротранс» Є. Зайцев для обгрунтування цього наводить свої розрахунки:
«Щодо фактичних витрат за перший квартал, то собівартість перевезень в електротранспорті склала 8 млн 253 тис. грн, вартість за 1 людину – 3, 83 грн. Щодо собівартості в автобусах – 1 млн 44 тис. грн, вартість за 1 людину – 4,82 грн».
Більшість депутатів також погоджуються з цією цифрою (зокрема, й фракція “Самопомочі”). Голова комісії Дмитро Сенчакович висловив пропозицію: щоб розпочали процедуру підвищення вартості проїзду, потрібно звернення хочаб одного перевізника. Попросив голову ГО «Асоціації перевізників Полтавщини» надати їхні розрахунки. Юрій Лупаєнко зауважив, що перевізники згодні не зупиняти транспорт, якщо скличуть засідання виконкому та розпочнуть процедуру підвищення тарифів.
Далі депутати озвучили пропозицію продовжити процедуру підвищення тарифів за прийнятим до розгляду комісії регуляторним актом від 30 січня, з розрахунками – в 3 грн і 5 грн. Оголосили перерву на 10 хвилин, аби вирішити, чи є юридичні причини ухвалювати таке рішення.
Заступник міського голови з юридичних питань Іван Сватенко та заступниця міського голови з питань діяльності виконавчих органів повідомили, що регуляторний акт є законним. Утім, депутати не підтримали. Під час голосування не вистачило 1 голосу.
Засідання комісії довелося закрити через відсутність кворуму.