Новини

Всі новини
2018-03-22

Шукаєте роботу? Будьте обачні, бо можете стати жертвою телефонних шахраїв

2fa67f482133f1c934235b73c2a03954_XL

До громадської приймальні офісу «Самопоміч» у м. Полтава звернулися жителі м. Лубни, які повідомили, що у їхньому місті невідомі особи влаштували пастку для довірливих громадян, котрі потребують працевлаштування: на вулицях Лубен розклеєні оголошення із пропозицією роботи з різними вакансіями. Коли люди телефонують за вказаними в оголошеннях номерами, з ними ведуть довгі розмови «співробітники підприємств, яким потрібні працівники» (насправді – шахраї), а потім людям, які дзвонили, приходять шалені рахунки за розмови, бо 1 хвилина дзвінку на вказані номери коштує (як потім дізнаються люди) 100 грн (за розцінками «Укртелекому»).

Зі слів постраждалих, поліція м. Лубни відмовляється реєструвати заяви про злочин, усно відповідає людям, що порушення закону тут немає.

У ситуації на місці розбиралася журналіст прес-служби Лубенського осередку «Самопомочі» Валентина Балога.

Подані заяви в поліцію і прокуратуру. До речі, правоохоронці довго відмовлялися приймати це звернення, пояснювали, що дуже важко буде розкрити подібну справу. Також я допомогла написати заяву в інспекцію з питань захисту прав споживачів. В Інтернет-мережі також  розмістили об’яву про шахраїв з проханням відгукнутися тих, хто теж постраждав. Зрушень поки ніяких. Відповіді не маю із жодної інстанції.

шахрайство через укртелекомМісцеві газети, до редакцій яких звернулися допомогти у поширенні інформації про шахрайство, відмовилися брати об’яву. Але найцікавіше у справі те, що платний номер, що починається з цифр 090 шахраям надав сам «Укртелеком», на абсолютно законних підставах.

Валентина Балога, разом із юристом Лубенського осередку з’ясувала, що за аферою стоїть фірма ТОВ «Аудіотекс», котра на ринку України з 2005 року й має чималий «старотовий капітал». Саме до неї стікаються усі дзвінки шукачів роботи, причому незалежно від того, кур’єрами у Лубнах вони мріють стати, чи електрогазозварниками.

Утім, у Лубенській «Самопомочі» поділяють думку правоохоронців: довести провину у «шахраїв» у цій справі буде важко.

Дослідивши наше законодавство я зрозуміла що довести щось буде важко. Хоча, «зачепитися» можна за те, що не було попереджено про вартість дзвінка на початку розмови. Утім, в об’яві про роботу про це і не зобов’язані повідомляти. Окрім того, не факт що не було про це повідомлено, оскільки на початку розмови були шум…рип і поганий зв’язок. Тому, можливо, там і було замасковане повідомлення про тариф

– розповідає Валентина Балога.

оголошення в інтернетіЯК ВБЕРЕГТИСЯ ВІД ШАХРАЇВ?

Юристи Полтавської «Самопомочі» радять бути обачними, читати уважно, що може бути написано в об’яві дуже дрібним шрифтом, не дзвонити на короткі номери, на номери, які здаються підозрілими. Ще одна ознака, який може підказати, що ви телефонуєте шахраям – дуже погана якість зв’язку, якісь постійні шуми, намагання співрозмовника затягнути бесіду.

КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ, ЯКЩО ВАС ОШУКАЛИ?

Якщо вже з вами сталося таке лихо, то потрібно звертатися в поліцію письмово, краще поштою, цінним листом з детальним описом ситуації. Також можна звернутися в місцевий відділ захисту справ споживачів та до регіональних центрів надання безоплатної вторинної правової допомоги.

ЩО КАЖЕ ЗАКОН?

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 р. № 295 затверджено правила надання та отримання телекомунікаційних послуг:

«У разі надання контент-послуги: забезпечити до початку її надання повідомлення споживачів про найменування такої послуги і тариф на її отримання, а також безоплатне надання споживачам можливості підтвердити згоду на отримання зазначеної послуги чи відмовитися від її отримання (тривалість безоплатного повідомлення споживачів становить 12 секунд); розпочинати надання послуги виключно після повідомлення споживачів про її надання в порядку, встановленому цими Правилами, та наявності їх згоди на отримання послуги; не пропонувати споживачам послугу, яка вимагає обов’язкову відмову шляхом вчинення або утримання від вчинення певних дій; інформувати абонента про суму коштів, списану з його особового рахунка безпосередньо після отримання послуги (за наявності технічної можливості відповідних мереж та обладнання)».

Окрім того, оператор, провайдер зобов’язаний здійснювати через засоби масової інформації, у місцях продажу послуг та/або пунктах колективного користування, на своєму веб-сайті, через довідково-інформаційні, сервісні служби, в інший спосіб, що не суперечить законодавству, безоплатне інформування споживачів про: 1) впровадження нових послуг; 2) впровадження тарифів на послуги.